perjantai 25. maaliskuuta 2016

 
Näin pääsiäisenä kaikkien ajatukset varmaan jossain vaiheessa käväisevät ortodoksien pääsiäisessä? Minun on myönnettävä, että minun sydämeni lyö bysantilaiseen tahtiin...tunnen jotain käsittämätöntä vetoa ortodoksien pääsiäisenviettoon.

Pääsiäinen merkitsee minulle muutenkin paljon, nimittäin jo 26 vuotta sitten elämäni suunta muuttui juuri pääsiäisenä!

Silloin olin lähdössä Valamoon viettämään pääsiäistä, olin ostanut kartan että osaan perille, pienen korin eväitä varten ja näin itseni jo  kävelemässä yöllä kirkon ympäri tuohus kädessä lepattaen...mutta kohtalo puuttui peliin. Autoni meni rikki juuri sopivasti, joku kannen tiiviste alkoi vuotamaan ja se oli vietävä korjaamolle.

No, harmitti tietysti.  Illalla tulivat kaverit houkuttelemaan paikalliseen ravintolaan. No, lähdin mukaan ja siellä törmäsin nykyiseen mieheeni. Siis totaalisesti törmäsin. Olin menossa naistenhuoneeseen kun hän tuli toisesta suunnasta ja törmättiin! Hän katsoi minuun ja kysyi, olenko vapaa ja minä vastasin olevani niin vapaa kuin vain voi olla!

Niin se vain kävi..mutta nämä nousevat mieleeni juuri näin pääsiäisenä ja huvittavat vieläkin miten voisi olla toisin jos olisin päässyt lähtemään sinne Valamoon?




"Rakkaani
kun kosketat minua
heräsi jotain minussa
    sinä annoit minulle
    takaisin ne vuodet
    jotka olin unohtanut elää
Sinä olet parasta mitä minulle
on tapahtunut!"














"Et sinä halua olla orpo maja kukkulan kupeessa, et edes tuo yksinäinen takki eteisen naulakossa,
sinä haluat, että sinusta pidetään huolta, korjataan kun on korjaamisen aika,
ripustetaan toinen takki viereen, solmitaan hihoista toisiinsa, rakastetaan.    - Milla Piho -




Kaunista Pääsiäisen aikaa ja luodaan ihania muistoja näistäkin päivistä!  - Leena -

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti