maanantai 26. lokakuuta 2015


 Syksyn puuhastelu pihassa on ihan parasta sellaiselle "viherpeukalolle" kuin minä olen. On ihana tehdä metsäretkiä, hakea sieltä havuja, kuusia, käpyjä, sammalta, mustikanvarpuja...laittaa niitä astioihin ja olla varma, että ne menestyy. Ei tarvitse nyppiä eikä erikoisemmin kastella!!
Kun muutimme tähän taloon kerrostalosta, olin intoa täynnä. Meillä oli perunamaa, kasvimaa ja kukkia...yhden kesän ja huomasin, ettei se ollut ihan mun juttu. Nyt olen istutellut pensaita ja koristepuita ja kukkaset olen istuttanut ihan suosiolla isoihin ruukkuihin! Ja kotiväelle olen sanonut, että älkää suotta tilatko minulle enää sitä Viherpiha-lehteä. Ihan ahdistun kun niitä sivuja selailen! Naapurit ovat auliisti antaneet minulle kukkiensa taimia...olen ilmeisesti aina onnistunut istuttamaan ne väärään paikkaan koska ne eivät ole päässeet kasvun vauhtiin vaan unohtuneet sinne jonnekin...






...Mutta mahlaveressä silmujen kehdossa
syvällä uudet laulut uuden kevään.

- Maaria Leinonen -






Mukavia syksyisiä puuhasteluhetkiä ja metsäretkiä kaikille viherpeukaloille!  - Leena -

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti