lauantai 5. syyskuuta 2015



 Näin syksyn tullen alkaa sisällä puuhastelu lisääntymään ja niin minäkin kävin rohkeasti meidän yhden ullakkokomeron kimppuun ja sieltä osui käsiini tällainen vanha lamppu. Olin ihan unohtanut koko lampun!
Lamppu on isovanhempieni lamppu ja todella vanha, muistan lapsuuden ajoilta sen kuinka sitä silloin jo ihastelin. Lamppu oli laivarannassa jossa mummu ja pappa silloin asuivat eli nykyisen kirjaston kohdalla suunilleen.  Korjuutin lampun ja nyt taas voin sitä ihastella ja tällaisella esineellä jos millä on sitä tunnearvoa!


Ja lisää nostalgiaa...tämä on minu mekko! Äiti teetti sen ompelijalla minulle kun olin pikku tyttö! Olen viime aikoina paljon pohtinut sitä miten nopeasti aika tuntuu kuluvan...vuodet vilahtaa, joulut ja juhannukset kiinni toisissaan...
Tietoisesti olen alkanut itseäni "kouluttamaan" että pysyisin ja nauttisin juuri tästä hetkestä eli hienosti sanottuna Carpe diem! Se ei olekaan mitään helppoa kun on sellainen murehtija kuin minäkin olen!
Yritän olla murehtimatta eilistä enkä suunnittele paljon huomista vaan yritän nauttia juuri nyt. Juuri nyt minulla on hyvä olla, aurinko lämmittää ja nautin hyvästä kahvista!

"Lennä, lennä  hetken tulinen lintu.
Tee pesä pilvien väliin.
Sitä se onni on, ettei hetkeen katso taakseen
eikä eteen."  - Tommy Tabermann -

 Meidän pihan pihlajissa ei ole marjan marjaa? Mitähän sekin tietää? Paljon luntako? No, pihlajan oksat ovat ihan kauniita ilman marjojakin!

"Älä piilota iloa, arki.
Älä kätke kirkasta taivasta,
älä murskaa unelmia,
älä mykistä arkoja ajatuksia.

Näytä minulle
tavallisuuden rikkaus, pieni onni,
rihkamasta irroitettu riemu.
Vie silmistäni sumu ja yö.
päästä valloilleen heleä tuuli
    että riputaisin iloni tienviitoiksi
kaikkien nähtäviksi
valon pilkahdukset.

- Pia Perkiö -
Mukavaa, iloista viikonloppua kaikille ja nautitaan hetkistä joita elämä meille suo!  .- Leena -

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti